Od Pixologica, firme odgovorne za popularni profesionalni program za digitalno skulpturiranje, ZBrush, stiže nam besplatni Sculptris, alat slične namjene, ali pojednostavljen do maksimuma. Sculptris je osmišljen kao svojevrsna odskočna daska do ZBrusha i sadrži najosnovnije alate za ovu metodu 3D modeliranja.

Nakon pokretanja dočekat će vas vrlo pregledan, gotovo minimalistički interfejs sa velikom loptom "gline" koju možete oblikovati – ili naprosto možete importovati neki gotov OBJ model da ga doradite. Mada, prema mom iskustvu, Sculptris se nije bajno pokazao pri učitavanju boja na gotovim modelima, pa je najbolje da ga koristite za pravljenje modela od nule ili dorađivanje prostih modela. Ne zaboravite – ipak je ovo program predviđen prije svega za edukaciju o modeliranju i digitalnom skulpturiranju.

Na raspolaganju imate alate za brazdanje, reljefno crtanje, uvrtanje, povlačenje i štipanje, sve smještene u gornjem lijevom uglu interfejsa, sa sliderima za jačinu i veličinu kista odmah pored njih. Reljefne detalje po želji možete izglađivati ili napuhivati, a jednostavne kontrole vam omogućuju da začas invertujete ponašanje nekog alata pritiskom tipke ALT. Brazdanje tada, naprimjer, postaje ispupčavanje, a napuhivanje udubljavanje. Simetrični mod modeliranja, kojeg je moguće i isključiti, pobrinut će se za brzo oblikovanje glava najrazličitijih beštija i likova.

Sferi možete priključiti i dodatne sfere kako biste kreirali kompleksnije modele, a ako biste radije počeli od nekih drugih oblika, na raspolaganju imate dodavanje virtuelne ploče koju možete oblikovati slično kao i loptu. Također, tu je i figura ljudskog tijela koja vam može poslužiti kao osnova za kreiranje anatomski preciznog ljudskog lika (do nje možete doći u Sculptris Alpha 6/Models folderu).

Prilikom manipulisanja modelom sastavljenim od različitih objekata, od pomoći je to što Sculptris automatski selektuje objekat na kojem trenutno radite, pri čemu onemogućuje izmjenu ostalih objekata. Na taj način možete, recimo, dotjerivati uho na kakvoj životinji bez bojazni da će efekti sa kistova preći na ostatak njene glave.

Ovdje je apsolutno predobra stvar to što su u program implementirani dinamička teselacija i automatski sistem pojednostavljivanja geometrije objekta. Poligoni se dodaju samo ako su potrebni – i to samo na onim područjima po kojima povlačite kist – tako da se 3D prikaz renderira vrlo brzo čak i na prosječnim sistemima. Kompleksnost objekta možete provjeriti aktiviranjem Wireframe moda. Cilj svega ovog je da se fokusirate na kreativni posao, a ne na optimizaciju i druge tehnikalije.

1/1

Osim skulpturiranja, Sculptris omogućuje i bojenje te teksturisanje 3D objekta. Ali, budite upozoreni da prelaskom u Paint mod gubite mogućnost daljeg dorađivanja geometrije objekta, jer se iz Paint moda ne možete vratiti u mod za modeliranje. Razlog je, naravno, to što program ne može čuvati informacije o bojama na dinamičnoj geometriji koju stalno uvrćete, natežete, smanjujete i povećavate. 

Sculptris je još prije nekoliko godina dospio u javnu Alpha verziju 6 koja nam se sasvim rijetko rušila, a jednom kada izađe iz testne faze (ako to dočekamo), ostat će besplatan. U svakom slučaju, program od tada uopšte nije izgubio na upotrebljivosti. Ukoliko vas privlači ovakvo 3D modeliranje (a ne vidimo zašto vas ne bi privlačilo), obavezno navalite na Sculptris jer vam pruža priliku da to isprobate bez beskrajnog upoznavanja sa obimnim mogućnostima i opcijama ZBrusha.

http://pixologic.com/sculptris/

Cijena: besplatno

PLUS
Lakoća korištenja, opcije, zabavno i zarazno

MINUS
Program je u alphi, pa je automatski i nestabilan

SPECIFIKACIJE:
Minimum: PC: Pentium 4 na 1GHz, 1GB RAM-a, grafička kartica sa OpenGL 2.0 podrškom, Windows XP SP2 / MAC: Core 2 Duo na 2GHz, 1GB RAM-a, grafička sa OpenGL2.0 podrškom, OS X 10.5
Testirano na: Athlon 64 X2 5600+, 4GB RAM