Dok su Shepard i ekipa lutali galaksijom u Mass Effectu 2, grupa ljudi i pripadnika drugih rasa iz Mliječnog Puta je odlučila krenuti put Andromede, sa ciljem da je koloniziraju i sebi pronađu novi dom.

No, čim su stigli na odredište, shvatili su da se tokom njihovog 600 godina dugog puta tamo štošta promijenilo, te da su planete koje su planirali nastaniti, a koje su sada bile potpuno negostoljubive, samo početak njihovih problema.

I tu počinje vaša nova Mass Effect avantura, u kojoj ćete u specijalnoj ulozi Pathfindera pokušati da ljudima pronađete dom u novoj galaksiji.

Naravno, usput ćete obići nove planete, kojih je sada nešto manje nego prije, ali vam zato svaka nudi poveliku open-world mapu, ispunjenu solidnim glavnim i sporednim questovima. Međutim, zbog open world strukture igre - i ovisno od vašeg stila igranja - glavne questove ćete igrati rijetko, uglavnom se fokusirajući na neki od brojnih sporednih questova, loyalty misija za vaše kompanjone, ili recimo neki od gomile drugih neobaveznih aktivnosti.

Srećom, dobar dio njih je praćen i relativno zanimljivim malim pričama, obično vezanim za glavne niti radnje, a u quest-logu su odvojene od glavnih i sporednih questova, te su označene kao ‘tasks’, što će vam biti od pomoći ako ih želite zaobići i fokusirati se na pričom bogatije questove.

Osim što će vas odvesti na nove planete, Andromeda će vas upoznati i sa novim rasama vanzemaljaca i sa njihovim problemima, sa kojima ćete - baš kao i sa problemima koje su rase iz Mliječnog Puta donijele sa sobom - tokom igre morati izaći na kraj.

Ono što je najbitnije u cijeloj toj priči je to da Andromeda ostavlja dojam Mass Effect igre, iako možda nećete imati osjećaj da velike i bitne odluke donosite onoliko često kao u originalnoj trilogiji. Dok budete lutali galaksijom sa svojim kompanjonima, imaćete dojam da istražujete neobične planete i misteriozne vanzemaljske ruševine, a dok budete osnivali nove kolonije, osjećat ćete se kao da pomažete naporima ljudi, turiana, salariana i drugih da nastane novu i ne baš gostoljubivu galaksiju.

1/1

Sa aspekta gameplay mehanika, novi Mass Effect donosi nekoliko dobrodošlih poboljšanja i noviteta. Umjesto starog i neinspirativnog Paragon/Renegade moralnog sistema, koji vas je podsticao ili da budete totalna dobrica ili totalni gad, u Andromedi ćete svog lika moći oblikovati na znatno bolji način, u dijalozima birajući odgovore koji mogu biti opušteni, profesionalni, emotivni ili logični (moja preporuka je da isključite ikonice koje označavaju ton vaših odgovora, čisto kako bi tok razgovora učinili prirodnijim).

Pored toga, igra donosi i najdinamičniji borbeni sistem u serijalu - u zaklon ćete sada tokom borbe ulaziti automatski, čim istom priđete, a na raspolaganju ćete imati i jet-pack, sa kojim možete visoko skakati, ili se brzo izmicati u kojem god smjeru poželite. U kombinaciji sa starim gameplay elementima, poput obnavljajućih štitova, specijalnog armora i gomile skillova, novi sistem borbe igru čini bržom i zanimljivijom - pogotovo kada u obzir uzmete i to da sada možete koristiti i kombinovati skillove iz svih klasa, te da na raspolaganju imate crafting sistem koji vam omogućava modifikaciju svakog oružja sa novim tipovima municije i drugim dodacima.

Sa druge strane, ostao sam blago razočaran činjenicom da tokom borbe više nije moguće manuelno aktivirati skillove kompanjona - umjesto toga, oni će ih sami koristiti kada im se to prohtije. Ako ništa, svaki kompanjon ima vlastiti uzvik prilikom aktiviranja skillova na koje se možete nadovezati kako bi izveli kombo napade, tako da ćete se koliko-toliko moći uskladiti sa njihovom umjetnom inteligencijom.

I tu dolazim do svih onih problema o kojima Internet bruji već danima. Animacije kretanja i pogotovo animacije lica tokom dijaloga, bi definitivno mogle i trebale biti bolje, baš kao što bi priča i dijalozi mogli biti bolje napisani.

Isto tako, bilo bi lijepo pored par novih humanoidnih rasa, vidjeti i neke maštovitije i interesantnije tipove vanzemaljaca, obzirom da smo ipak stigli u potpuno novu galaksiju. No, meni nijedan od tih problema nije toliko smetao, koliko su mi smetale neke druge stvari.

Prije svega, sa open world strukturom igre je stigao i ogroman svijet koji treba istražiti, a ukoliko ste jedan od onih igrača koji vole završiti svaki mogući i nemogući quest, u Andromedi ćete biti doslovno rečeno zatrpani istim, a za odigravanje svih njih će vam trebati od 70 do 100 sati. Stoga bi vam možda najpametnije bilo da se fokusirate na glavne questove i šačicu sporednih koje ćete dobiti od članova svog tima i nekoliko drugih bitnijih NPC-ova.

Uz to, moram vas upozoriti i na nestabilne performanse tokom cut-scena u PC verziji igre i povremena usporavanja tokom gameplaya u PS4 verziji igre, neintuitivan interfejs, kao i grozan način načina putovanja od planete do planete, tokom kojeg ćete iz prvog lica gledati kako vaš brod putuje svemirom (srećom, prvi patch je omogućio preskakanje ovih dosadnih animacija).

I da, SAM, iliti AI koji Pathfinderu pomaže tokom njene ili njegove avanture, zna biti užasno naporan sa svojim konstantnim obavještenjima kako ste ušli u opasno područje ili zonu u kojoj možete potražiti nove rude za crafting sistem, zbog čega me itekako raduje obećanje iz Biowarea kako će ga ušutkati u jednom od idućih patcheva.

Uprkos svim svojim problemima, Mass Effect Andromeda nije loša igra. Istina, mogla je biti kraća, bolje animirana i bolje napisana, baš kao što nam je mogla i trebala ponuditi više dilema i moralnih odluka u svojim questovima. Ali, šta je tu je - a tu je jedan sasvim solidan naučno-fantastični RPG koji nas vodi u drugu galaksiju i u kojem bi mogli uživati kako stari fanovi serijala, tako i potpune novajlije.

kompanjoni i misije na koje će vas slati, solidni glavni i nekoliko sporednih quest chainova, izgled planeta i drugih lokacija, novi moralni sistem, dinamična borba;

previše questova koji ne doprinose priči i igru čine sporijom, rijetke moralne dileme; animacije lica, priča i dijalozi su mogli biti bolje napisani;

Žanr: guns and conversation