Na prvi pogled, Tyranny ostavlja dojam klasičnog RPG-a sa kraja prošlog stoljeća, sve sa izometrijskim pogledom na akciju, upravljanjem grupom likova, real-time-with-pause borbom i beskrajnim dijalozima. Međutim, čim zagrebete ispod površine, shvatićete kako je pred vama itekako svjež predstavnik žanra.

Uzmite samo za primjer priču igre - u svijetu Tiranije, snage zla su već pobijedile, a vaš lik, inače judge, jury and executioner vrhovnog lidera Kyrosa, putuje okolo i sprovodi zakon u okupiranim područjima. Istovremeno, oko upravljanja dotičnim se prepiru dvije velike i idejno suprotstavljene armije - prva od njih, Disfavored, preferira red i disciplinu uz dašak tvrdokornog nacionalizma (jer zašto bi superiorni stanovnici sjevernih kraljevstava u svoju vojsku primali ološ sa juga?), dok sa druge strane Scarlet Chorus predstavlja običnu hordu nedisciplinovanih vojnika, koju većinski čine prisilno regrutovani stanovnici okupiranih područja.

U takvom haosu, vaš lik će dobiti zadatak da ujedini spomenute armije i potom uguši ustanak u jednom od posljednjih bastiona “dobrih momaka”, nakon čega ćete dobiti priliku da upoznate sve nijanse (najtamnije) sive kojom je obojen svijet igre. Naime, Tyranny ne predstavlja zlo na karikiran način, niti svoje likove kao zlobnike bez razloga, već svakom svom elementu daje interesantnu pozadinu, prepuštajući vama kormilo broda kojim trebate zavladati vodama nevjernika i buntovnika (sa razlogom, ali koga još briga za to kada znate da je vaš lider zapravo jedini sposoban da upravlja svijetom?).

I dok srž igre čini klasični RPG gameplay, na samom početku ćete dobiti priliku da oblikujete njen svijet u posebnom choose-your-own-adventure modu nazvanom Conquest. Unutar dotičnog ćete donijeti odluke koje će utjecati na dalji tok igre, odnose između likova, ali i lokacije kojima ćete putovati - određene građevine i kompletna naselja tako mogu biti u potpunosti uništeni ili spaljeni i prije nego ih uopšte dobijete priliku posjetiti tokom igre, dok će vas neki likovi, ali i kompletne frakcije, posmatrati potpuno drugačije ovisno od odluka iz Conquesta.

Naravno, odluke koje ćete donositi će i nakon toga imati velike posljedice, a posebno je zanimljivo i to što u igri nećete nužno birati manje od dva zla, već ono koje više odgovara karakteru vašeg lika. Tako ćete, na primjer, nakon osvajanja novog grada morati odlučiti da li ga želite spaliti, zajedno sa svim njegovim stanovnicima, ili pak zadržati pod svojom kontrolom, regrutujući stanovnike u Scarlet Chorus, gdje će poslužiti tek kao topovsko meso u idućoj bitci (uostalom, zašto ubijati stanovništvo ako nakon toga nećete imati nad kim vladati?).

1/1

U cijeloj toj priči o silama zla, vi možete pokušati i da budete dobri, ali tek do neke mjere, s tim da će vas pri tome ostatak okupatorske sile gledati nešto drugačijim očima, baš kao i ostatak vaše družine. I tu dolazim do još jednog vrhunskog elementa igre - međusobne odnose između svog lika i ostatka svijeta ćete moći pratiti putem posebnog sistema reputacije, koji vas ne ograničava na to da budete samo dobri ili samo zli. Svaka frakcija u igri vam tako može biti naklonjena, ili bijesna na vas, dok određeni likovi, poput lidera spomenutih frakcija ili članova vaše družine, mogu biti lojalni vašem liku, ili ga se plašiti kao genocidalnog manijaka, ukoliko igru već odlučite igrati na taj način.

I to sve mogu biti istovremeno, tako da će vam, ovisno od vašeg pristupa problemima, određene frakcije istovremeno biti naklonjene i bijesne na vas, a određeni likovi će vas se plašiti, iako su vam beskrajno lojalni.

A kada ne budete pričali sa drugim likovima i donosili bitne odluke, imaćete priliku da istražujete svijet igre, te da se u istom borite sa raznim pobunjenicima kojima treba utjerati strah u kosti i dokazati da Kyros zna šta je najbolje za njih. Sama borba se odvija u stvarnom vremenu, iako je u svakom trenutku možete pauzirati kako bi likovima iz svoje družine izdali nove naredbe, što je sistem koji je, barem meni, manje drag od punokrvne borbe na poteze ili one u real-timeu. Ako ništa, skillovi koje koristite neće trošiti manu, već će biti ograničeni posebnim cooldownom, dok neke od najjačih skillova, baš kao i u Pillarsima, možete aktivirati određeni broj puta u toku svake bitke, odnosno određeni broj puta između svakog odmora vaše družine.

Usput, vrijedi napomenuti kako ćete nove skillove i talente otključavati levelovanjem, dok ćete one stare unaprjeđivati njihovim čestim korištenjem. Pored toga, na raspolaganju ćete imati i combo napade, koje zajedno mogu izvesti određeni likovi, ali i mogućnost kreiranja novih magija, koje ćete “sastavljati” od otključanih elemenata (vatrena jezgra i dalekometni napadi će vam tako dati nešto nalik na klasični fireball, koji onda možete dodatno modifikovati sa posebnim “akcentima”).

Svi ti elementi i ideje Tyranny čine vraški zanimljivim RPG-em, u kojem svoju mračniju stranu mogu istražiti - i pri tome uživati - kako stari fanovi žanra, tako i potpune novajlije, kojima svakako preporučujem eksperimentisanje sa izuzetno pristupačnim Story Mode nivoom težine. Uz to, igra će neke od svojih najboljih aduta otkriti tek tokom drugog ili trećeg odigravanja, tako da vam ni njena dužina od nekih (u okvirima RPG žanra relativno kratkih) tridesetak sati ne bi trebala predstavljati nikakav problem.

I šta reći na kraju osim - zavrnite rukave i spremite se da zavladate svijetom. Uostalom, spašavanje istog je ionako ispalo iz mode.

https://www.tyrannygame.com/

PLUS
neobična premisa, zanimljivi likovi i priča, sistem reputacije;

MINUS
ništa posebno (barem u prvoj polovini koju sam do sada odigrao);

SPECIFIKACIJE:
Žanr: RPG
Razvojni tim: Obsidian Entertainment
Izdavač: Paradox Interactive
Platforme: PC