Battlefield 1 je prvi Battlefield po mnogo čemu. Hronološki, u pitanju je nastavak smješten prije svih drugih, u Prvi svjetski rat. Tehnički, u pitanju je prvi Battlefield razvijen ekskluzivno za aktuelnu generaciju konzola, što ga čini vizuelno najimpresivnijim nastavkom u serijalu. I što je najbitnije, po pitanju kvalitete, riječ je o najboljem Battlefieldu do sada.

A prva stvar sa kojom ćete se susresti u Battlefieldu 1 je njegova nesvakidašnja singleplayer kampanja. Naime, odmah nakon što je pokrenete, igra će vas bez ikakvog upozorenja baciti u haotične rovove francuskog fronta, gdje ćete uskočiti u čizme vojnika iz američke Harlem Hellfighters jedinice. I svaki put kada zaginete, što će se neminovno dešavati u intervalima od nekoliko minuta, Battlefield 1 će na ekranu ispisati ime poginulog vojnika, zajedno sa godinom njegovog rođenja i godinom smrti. Odmah potom, igra će vas prebaciti u čizme nekog od njegovih saboraca sa podjednako kratkim životnim vijekom.

Battlefield 1 na taj način igrače želi podsjetiti na užase rata u kojem je poginulo skoro 20 miliona ljudi, te će se u nastavku singleplayera umjesto na jednu, fokusirati na nekoliko odvojenih ljudskih priča. Jedna od njih će tako pratiti italijanskog vojnika koji na ratištu pokušava pronaći svog brata, druga će se fokusirati na australskog vojnika i njegova nastojanja da spasi život dječaku koji je lagao o godinama kako bi sa puškom završio na prvoj liniji, dok ćete u trećoj sa cool beduinkom pomoći Lawrenceu od Arabije u borbi protiv Osmanskog carstva.

Međutim, uprkos nastojanjima developera da kreiraju nešto drugačiji singleplayer, isti će se povremeno pretvoriti u klasičnu pucačinu, u kojoj ćete herojski tamaniti nebrojene protivnike koji naviru sa svih strana. Ali, ako ništa, priče koje singleplayer priča su zanimljive i neobične, te vam povremeno daju mogućnost da igri pristupite onako kako bi pristupili i Battlefield multiplayeru, što će reći da će tu biti misija u kojima ćete upravljati tenkovima i avionima, ali i misija u kojima ćete sa snajperom iz daljine ili sa bodežom iz blizine eliminisati kompletne protivničke postrojbe.

I dok je singleplayer sasvim solidan, srž igre je i dalje u njenom multiplayeru. A on je bolji nego ikada - kako zahvaljujući vrhunskoj audio-vizuelnoj prezentaciji, tako i tempu igre, koji ipak nije spor onoliko koliko smo očekivali. Naime, iako vas baca u pakao Prvog svjetskog rata, Battlefield 1 nudi iznenađujuće velik broj mitraljeza i automatskih pušaka, što uz standardno haotične bitke i mogućnost rušenja svakog objekta koji vam se nađe na putu, garantuje da ćete u igri ginuti od metaka koji stižu konstantno i sa svih strana.

Zbog toga, ali i zbog prirode igre, svakako je preporučljivo da je zaigrate sa prijateljima, obzirom da su timovi ispunjeni strancima koji međusobno ne komuniciraju uglavnom nepouzdani - vrlo lako ćete se zadesiti u odredima bez bolničara, ili sa bolničarima koji će vas rijetko kada oživljavati, ili recimo sa jurišnicima koji će ignorisati tenkove koje uz malo koordinacije mogu lako eliminisati. No, istini za volju, situacija sa vremenom polako postaje bolja, tako da su igrači ovih dana nešto kooperativniji nego u prvih sedmicu ili dvije nakon izlaska igre.

A kada završite u koliko-toliko organizovanom timu, dobićete priliku da uživate u fantastično realiziranoj shooting mehanici, koja nude odličan feedback, bilo da snajperom sa udaljenosti od više stotina metara skidate protivnička pojačanja, bilo da sa jurišnicima eliminišete protivničke tenkove koji ostatku tima ne daju da priđe posljednjoj kontrolnoj tački.

1/1

Od modova, igra nudi standardni Team Deathmatch, Conquest i Rush, ali i dva potpuno nova - Operations i War Pigeons. Operations tako kombinuje Rush i Conquest i šalje jedan tim da osvoji setove protivničkih zastava, nakon čega se prelazi na drugi dio mape, dok se War Pigeons igra na manjim mapama i haotičan je preko svake granice, te bi vas mogao podsjetiti na Call of Duty zbog učestalosti pogibija i vremena koje je potrebno da ubijete druge igrače, odnosno vremena koje je njima potrebno da ubiju vas (a koje, naravno, uvijek djeluje kraće nego što jeste).

Navedene modove ćete igrati na nekih desetak mapa, od kojih je svaka dobra na svoj način, iako je meni Sinai Desert nešto draža od drugih - i to vjerovatno jer sam je igrao satima tokom nedavno održane bete. A osim što izgleda lijepo, Sinai Desert me je oduševila i sa svojim raznolikim područjima, koja variraju od gradića na sredini mape, preko stjenovitih kanjona idealnih za snajperiste, pa do drevnih ruševina i prostrane pustinje gdje je gužva obično nešto manja na ostatku mape.

I tu dolazim do priče o novitetima, među kojima se najviše ističu promjenjivi vremenski uvjeti na mapama, zbog čega ćete ponekad ratovati pod vedrim nebom, a nekada usred pješčane oluje, okupani kišom ili izgubljeni u magli.

Također, tu su i noviteti na polju vozila, pa ćete tako pored tenkova i aviona (i to nekih od najstarijih modela tenkova i aviona, koji su osjetno drugačije zvijeri u odnosu na svoje mlađe rođake iz Battlefielda 3 i 4), ovaj put u bitke povremeno ulijetati i na konjima, sve sa vjernom sabljom u ruci. Još kada uspijete, kao najveća faca, na svom vjernom konju uletiti u bitku i potom savladati kompletnu protivničku jedinicu…

Sa druge strane, u borbi sa protivničkim vozilima od presudne važnosti će biti stacionarni topovi i artiljerija razbacana po mapama, obzirom da je Assault klasa jedina opremljena protutenkovskim granatama i dinamitom, inače posebno efikasnim prilikom uništavanja tenkovskih gusjenica.

A osim konja, novitet u igri su i tzv. behemoth vozila, poput ogromnih cepelina ili oklopljenih vozova, koja će biti dodijeljena vojsci koja gubi bitku u Conquest modu, a koja je moguće uništiti tek uz koordinaciju većeg dijela tima.

Sve to rezultuje multiplayerom koji sa jedne strane zna biti iritirajuće haotičan, sa scenama u kojima nakon svakog spawna poginete u nekoliko sekundi, ali i filmski spektakularan, sa bitkama u kojima sami osvajate kontrolne tačke, te ih potom uz pomoć pojačanja branite od protivničkih tenkova, dok bojno polje nadlijeću bombarderi, koji će vas u zadnji tren spasiti od sigurnog poraza.

Drugim riječima, pred nama je još jedan odličan Battlefield, samo što ovaj put izgleda i igra se bolje nego ikada prije.

solidna singleplayer kampanja, odlično napucavanje, jako dobre multiplayer mape;

singleplayer se zna pretvoriti u klasičnu pucačinu, uprkos nastojanjima da bude drugačiji;