Tri su sata poslije ponoći. Oči vam se sklapaju i spremni ste da utonete u san. No, u djeliću sekunde, nedugo nakon što ste Brazilu objavili rat, za koji će se kasnije ispostaviti da je bio jedna velika greška - shvatate da ste umjesto da otvorite Main Menu i kliknete na tipku Quit to Desktop, instinktivno kliknuli na onu prokletu End Turn tipku, koja vas vodi još dublje u noć…

Yup, Civlizacija se vratila.

Nakon što su dio fanova razočarali sa SF nastavkom podnaslova Beyond Earth, u Firaxisu su odlučili da se sa novom Civilizacijom vrate na stare historijske staze, ponudivši nam nastavak koji počinje tamo gdje je stao odlični Civilization V.

Šesta Civilizacija tako od samog početka ima detaljno razrađene sisteme kulture, religije i špijunaže, koji će vam biti od presudne važnosti tokom igranja, a koji su nešto drugačiji nego ranije, zbog čega će tražiti i kraći period navikavanja. Isto tako, moraćete se navići i na novi sistem odabira vlade i politike, koju sada možete mijenjati korištenjem specijalnih karata. Dotične pak otključavate istraživanjem novih projekata iz potpuno novog civics stabla, sličnog klasičnom tehnološkom stablu, te ih potom smještate u odgovarajuće slotove (na raspolaganju imate vojne, ekonomske i diplomatske slotove i karte, koje ne treba posebno predstavljati, te wildcard slotove, u koje možete ubacivati sve navedene karte, ali i karte koje donose bonuse za brže otključavanje specijalnih Great Person jedinica).

Naravno, klasično tehnološko stablo je i dalje tu, te vam omogućava da istražujete tehnologije poput točka i baruta, samo što ćete sada proces istraživanja moći ubrzati obavljanjem specifičnih ciljeva, kao što su otkrivanje novih civilizacija ili recimo izgradnja određenog broja biblioteka.

1/1

Međutim, ni tu nije kraj novitetima. Sjećate li se kako smo u petom nastavku Civilizacije morali postati bolji i pametniji generali zbog uvođenja heksagonalnih polja i ograničenja od jedne jedinice po polju? Eh, sada ćemo morati biti pametniji i prilikom urbanog planiranja, obzirom da su gradovi podijeljeni na pojedinačne distrikte, od kojih svaki ima specifičnu namjenu. Samim tim, igru ćete igrati na drugačiji i zanimljiviji način - više nećete graditi svaki mogući objekat u svakom gradu, već ćete morati unaprijed planirati koji od svojih gradova želite pretvoriti u univerzitetski, koji u trgovački, a koji u kulturni centar.

Također, sada će i svjetska čuda zauzimati cijela polja, te će zahtijevati specifičan tip terena, zbog čega više nećete moći u jednom gradu izgraditi sve od piramida i Stonehengea, pa do Koloseuma i Aja Sofije.

A onda su tu i novi načini na koji funkcionišu određene jedinice, poput recimo dobrog starog Workera, kojeg više ne možete poslati da automatizovan gradi različita poboljšanja. Umjesto toga, sada ga možete iskoristiti za izgradnju određenog broja građevina, odnosno poboljšanja, nakon čega je jedinica “potrošena”, a vama ne preostaje ništa drugo nego da istrenirate novu.

Navedene promjene i noviteti su, zajedno sa dobrim starim elementima Civilizacije, ovaj put upakovani u nešto drugačiji vizuelni stil, oko kojeg se nakon najave igre podiglo dosta prašine. Ali, kako će se na kraju ispostaviti, bez nekog posebnog razloga, obzirom da igra igra izgleda jako lijepo, ted a je u pokretu još i ljepša nego na screenshotovima.

Mene je tako posebno oduševio novi izgled lidera različitih civilizacija, koji nikada nisu bili ovako živi i šarmantni, baš kao i izgled i neistraženih dijelova mape, koji više nisu pokriveni oblacima, već su predstavljeni u vidu starinske mape na pergamentu, koja polako izgara kako vi otkrivate nova područja. Također, tu je i zgodan detalj prilikom aktiviranja strateškog prikaza mape, kada će se kompletna igra pretvoriti u dvodimenzionalnu ploču sa šarmantnim crtežima koji predstavljaju različite gradove, svjetska čuda, resurse i jedinice.

A osim što ćete tokom igre uživati u njenom novom vizuelnom stilu, mogli biste ostati oduševljeni i muzikom - glavnu temu je ovaj put komponovao Christopher Tin, zaslužan za nezaboravnu Civilization IV temu Baba Yetu, dok je ostatak muzike vezan direktno za civilizacije kojima možete upravljati. Naime, svaka civilizacija ima vlastitu temu, koja se zajedno sa njom razvija kroz ere, pa će tako muzika jedne civilizacije u Renesansi zvučati drugačije nego u Srednjem vijeku ili Antici, ali i potpuno drugačije od muzike drugih civilizacija.

Ako je suditi po prvih nekoliko sati druženja sa igrom, Civilization VI se doima kao još jedna vrhunska strategija na poteze uz koju ćete provesti brojne neprospavane noći. Još kada shvatite kako je svi ti mali i veliki noviteti čine drugačijom - i boljom - igrom, nekako sumnjam da ćete se poslije nje moći vratiti na prethodne nastavke.

https://www.civilization.com/

PLUS
uvođenje distrikata, novi način funkcionisanja određenih jedinica, odličan novi vizuelni stil, muzika;

MINUS
AI bi mogao (i trebao) biti bolji;

SPECIFIKACIJE:
Žanr: TBS
Razvojni tim: Firaxis Games
Izdavač: 2K Games
Platforme: PC