Na jeziku drevnih Sumerana, ‘ab’ znači ‘voda’, a ‘zû’ ‘znati’. Samim tim ,‘abzû’ je najlakše prevesti kao frazu ‘poznavati vodu’. No, ako ćemo biti poetičniji, onda je ‘okean znanja’ ili ‘okean mudrosti’ za nekoliko nijansi ljepši prevod.

Sa druge strane, Abzû je najlakše opisati kao podvodni Journey - i to iz nekoliko razloga. Prije svega, razvojni tim koji stoji iza igre, Giant Squid, čine neki od ključnih ljudi koji su radili na spomenutom PS3 i PS4 klasiku, među kojima i art director Matt Nava, zaslužan za nezaboravni zlatno-crveni art dizajn igre, kao i kompozitor Austin Wintory, kojem je Journey soundtrack donio nominaciju za Grammy i uz čiju ćete predivnu muziku ovaj put plivati i roniti kroz očaravajuće lokacije kroz koje će vas provesti Abzû…

...što me dovodi do još jednog razloga zašto sam igru nazvao “podvodni Journey”. Naime, baš kao i Journey, Abzû je naslov koji se svodi na jednostavno i opušteno putovanje ka cilju i uživanje u ljepoti svijeta u kojem ste se zatekli - i ljepoti kretanja kroz isti - bez da se zamarate sa bilo kakvim kompleksnim mehanikama ili zagonetkama.

Drugim riječima, ako volite Journey, vjerovatno ćete voljeti i Abzû.

Naravno, koliko god bio sličan Journeyu, Abzû je ipak igra za sebe. Umjesto tumaranja pustinjom, ovdje ćete tako roniti okeanom, a umjesto slučajnih susreta sa drugim igračima na koje ste mogli naići u Journeyu, ovdje ćete roniti sami. Međutim, uprkos tome, nikada se nećete osjećati potpuno usamljeno, pošto će vam u svakom trenutku društvo praviti bezbroj različitih riba, meduza, kitova i kojekakvih drugih morskih stvorenja, koja ne samo da izgledaju vjerodostojno, već se tako i kreću, zbog čega ih je neopisiv užitak gledati dok jure okolo.

Kontrole su jednostavne za savladati i neće vas iritirati kao u brojnim drugim igrama u kojima ste ronili, pogotovo jer u igri ne postoji game over ekran, a ne morate se brinuti ni za kisik, koji našoj neimenovanoj heroini uopšte nije potreban, tako da u igri možete roniti do mile volje.

Pored njih, društvo će vam povremeno praviti i misteriozni podvodni dronovi, koje ćete pronalaziti zatrpane u pijesku na dnu mora i koje možete probuditi slanjem jednostavnih zvučnih signala nalik onima iz Journeya. Nakon što ih probudite, spomenuti dronovi će vas pratiti u stopu, a tu i tamo će vam biti neophodni i za dalji napredak, pošto će neka područja u igri biti “zaključana” posebnim membranama koje jedino oni mogu ukloniti.

Nego, ostavimo dronove po strani - ono u čemu ćete zapravo najviše uživati igrajući Abzû je sam čin kretanja kroz vodu dok posmatrate sve one pripadnike životinjskog carstva koji nastanjuju okean. I što je najbolje od svega, kroz vodu se možete kretati kako samostalno, tako i sa raznim morskim stvorenjima. Naime, u igri se možete uhvatiti za skoro svako veće stvorenje i potom sa njim roniti okolo, prilikom čega ćete moći donekle utjecati i na kretanje same životinje - poseban je užitak uhvatiti se za peraje delfina i potom roniti sa njegovim jatom, ili se recimo zakačiti za oklop neke džinovske kornjače, koja će svojim laganim tempom roniti kroz šarene morske alge i još šarenija jata raznoraznih riba.

1/1

Osim što ćete plivati i roniti - a tu i tamo iskočiti iz vode poput delfina samo zato jer možete i jer tako izgledate i osjećate se cool - u toku igre se možete baciti i u potragu za sakrivenim školjkama, ali i misterioznim podvodnim izvorima iz kojih će, nakon što ih “aktivirate”, isplivati neka nova morska stvorenja poput orki ili džinovskih lignji. I dok bi navedeni elementi nekim igračima mogli zasmetati jer ih podsjećaju na klasične collectiblese iz drugih igara, meni su bili i više nego prihvatljivi, obzirom da su odlično uklopljeni u svijet igre i da ni na koji način ne odvlače pažnju od najboljih elemenata Abzûa.

Abzû izgleda, jednom riječju, fenomenalno. Od predivnih okruženja prošaranih nebrojenim stijenama i algama (koje će reagovati na kretnje naše heroine, ali i kretnje svih drugih morskih stvorenja), pa do stotina različitih riba, u svakom trenutku ćete moći posvjedočiti nekom magičnom prizoru.

Uostalom, svi oni koje ne zanima potraga za spomenutim izvorima života i školjkama (by the way, pronalazak svih školjki navodno otkriva i neku posebnu tajnu), dotične mogu ignorisati, pošto su ionako u pitanju potpuno opcionalne aktivnosti, dok će svi ostali na ovaj način dobiti dodatni podsterek za istraživanje predivnog svijeta igre.

Pored toga, u igri ćete povremeno nailaziti i na djeliće njene priče koja se, kao i u Journeyu, bavi civilizacijom našeg lika i koja je ispričana na raznim crtežima koji ukrašavaju zidove kojekakvih (potopljenih) hramova. A ukoliko vas ni svi ti gameplay elementi i zen atmosfera ne opuste, tu su i specijalne statue ajkula, na koje možete sjesti i meditirati, što će vam omogućiti da jednostavno posmatrate i kroz svijet igre pratite bilo koje od stvorenja koja se u tom trenutku nalaze u vašoj okolini (u prevodu, kamera će umjesto vašeg lika pratiti odabranu ribu, kita ili koje već stvorenje želite).

Jedna od glavnih karakteristika igara kao medija je mogućnost da nas uvjere da smo zaista zakoračili u neki drugi i drugačiji svijet - od Yharnama iz Bloodbornea, preko Toussainta iz Witchera 3, pa do Dunwalla iz Dishonoreda, brojni su primjeri fantastičnih i nevjerovatnih lokacija koje u stvarnom životu nikada nećemo imati priliku vidjeti.

Istina, svijet koji nam donosi Abzû je nešto drugačiji od njih, obzirom da je dobrim dijelom baziran na stvarnosti i da ga oni sa izraženijim avanturističkim duhom mogu posjetiti već danas. No, to ne mijenja činjenicu da je i dalje riječ o svijetu koji je stran i nedostupan većini nas. A kada dobijete priliku da zaronite u jedan takav i da ga doživite iz prve ruke - zajedno sa svim njegovim misterijama, atmosferom savršenom za opuštanje, predivnim art dizajnom i još ljepšim soundtrackom - nipošto je ne smijete propustiti.

opuštena atmosfera, predivne lokacije, predivna morska stvorenja, vrhunski soundtrack;

Žanr: zen avantura
Razvojni tim: Giant Squid