Poljski razvojni tim Plastic nije jedan od onih koji se povlače po medijima iz godine u godinu. Štaviše, na gaming sajtovima ćete ih zapaziti tek tu i tamo, kada objave novu igru - ako ih uopšte i zapazite, obzirom da su njihovi naslovi drugačiji od tipičnih igara i, samim tim, manje zanimljivi široj populaciji željnoj akcije i visokobudžetnih blockbustera. Uzmite samo za primjer Linger in Shadows, njihov prvi, uslovno rečeno “veći” projekat, koji je Sony objavio na PlayStationu 3 sada već davne 2008. godine - u pitanju je bila 7-minutna kolekcija interaktivnih digitalnih ilustracija bez priče ili nekog konkretnog cilja do kojeg bi došli savladavanjem bilo kakvih gameplay mehanika.

Nekoliko godina kasnije, Plastic je PlayStation 3 igračima ponudio nešto klasičniju, iako i dalje čudnu igru pod imenom Datura, u kojoj ste se mogli “čak” slobodno kretati i rješavati kojekakve zagonetke korištenjem PlayStation Move kontrolera.

A sada je pred nama njihov najnoviji projekat - 3D platformer u kojem ćete uskočiti u, ni manje ni više nego baletanke neimenovane balerine.

Yep, dobro ste pročitali - Bound je platformer u kojem vodite balerinu i u kojem ćete protivnike savladavati plesom, a provalije preskakati sa gracioznim pokretima kakve inače ne viđamo van pozorišta i baletnih predstava na koje većina nas, ako ćemo iskreno, nije obraćala pažnju… pa, cijeli svoj život.

Heroina Bounda oko ruku ima zavezane prelijepe svilene trake, koje će se vijoriti iza nje dok budete skakutali okolo i izvodili raznorazne piruete.

I ne samo da ćete poput prave balerine skakati sa platforme na platformu, već će svaki vaš pokret izgledati poput pokreta prave balerine - od trčanja i skakanja, preko hodanja po gredama, pa do kretanja po uskim izbočenjima iznad litica i provalija, kada će se naša heroina priljubiti uz zid i potom na vrhovima prstiju odskakutati na drugu stranu, svaki pokret u igri je graciozan i savršeno animiran, čemu možemo zahvaliti kako animatorima iz Plastica, tako i motion capturingu za koji su bili zaduženi ukrajinska balerina Maria Udod i poljski koreograf Michał Adam Góral.

I dok su animacije i pokreti svakako highlight vizuelnog aspekta igre, ne mogu a da ne pohvalim i vrhunski art-dizajn. Naime, Bound krase apstraktni vizuelni stil i svijet sačinjen od bezbroj jednostavnih geometrijskih oblika obojenih u jarke i žive boje, koji pri tome oživljavaju scenu svojim pokretima, zbog čega bi se, poput mene, mogli uhvatiti kako ponekad samo stojite u mjestu i jednostavno uživate u pogledu na igrino apstraktno, ustalasano i izuzetno kockasto more.

1/1

Osim što izgleda odlično, Bound odlično i zvuči, zahvaljujući više nego solidnom elektroakustičnom soundtracku, a još bolje se igra. Kao što rekoh, igra je u svojoj biti 3D platformer - i to na prvi pogled prilično jednostavan 3D platformer, koji možete završiti bez puno muke za svega par sati. No, svaki nivo pored očigledne i ne pretjerano zahtjevne rute do cilja nudi i nekoliko drugih, često skrivenih i znatno komplikovanijih ruta koje će vas do istog tog cilja dovesti na nešto interesantnije, a nerijetko i vizuelno spektakularnije načine. Ja sam recimo netom prije pisanja recenzije naletio na GIF u kojem sam zapazio potpuno novu rutu na jednom od nivoa, koja igrače vodi preko ogromnih lebdećih kugli za koje sam do tog trenutka mislio da su tek obični ukrasi.

Kada su u pitanju kontrole, Bound je vrlo jednostavno savladati - svog lika, ali i kameru, ćete kontrolisati kao i u drugim modernim igrama iz trećeg lica, dok su potezi koje izvodite žustri i neće vas nervirati dugim animacijama zbog kojih ćete teško procijeniti gdje i kada skočiti, ili npr. u koju stranu se zakotrljati kako bi se provukli ispod određene prepreke.

Nivoe u igri možete igrati redoslijedom kojim želite, od čega će ovisiti i vizuali na njima, što je pak vezano za solidnu priču čije otkrivanje ću prepustiti vama samima.

I budite bez brige - kada sam u jednom od prethodnih pasusa spomenuo protivnike, nisam mislio na kojekakve kreature po kakvim ste skakali u drugim platformerima, već na apstraktne prepreke koje će vam se naći na putu i koje ćete morati savladati mehanički jednostavnim, ali vizuelno kompleksnim i za oko predivnim plesom. Dotični aktivirate pritiskom na R2 i potom modifikujete korištenjem ostalih tipki, a omogućava vam da prepreke prođete negirajući njihove negativne efekte koji će vas usporiti i potom “ubiti”, odnosno vratiti na prethodni checkpoint.

A ukoliko se pitate čemu sva ta priča o skrivenim rutama, plesu i izbjegavanju raznih prepreka kada je već tako jednostavno doći do kraja igre, mogla bi vas obradovati činjenica da Bound pored regularnog Story moda nudi još i dva dodatna. Od samog početka će vam tako biti dostupan Photo mod sa gomilom, ali zaista gomilom opcija, sa kojima se ljubitelji in-game fotografije mogu igrati satima i koji vam omogućava da igru pauzirate u svakom trenutku i uživate u prekrasnom baletu zaleđenom u vremenu. Sa druge strane, nakon što Bound odigrate prvi put, otključat ćete i poseban Speed Run mod, koji će zajedno sa zabavnim PSN trofejima propisno istestirati vaše plesne i gimnastičke vještine.

Moram priznati da nemam nikakvu predstavu o tome kakav dogovor Plastic ima sa Sonyjem i kako im uspijevaju konstantno prodavati svoje lude ideje, ali ono što znam je da im je ova najnovija zaista briljantna - ko bi rekao da ćemo jednog dana uživati u kvalitetnom, predivnom i uz to još zabavnom platformeru sa balerinama? I ne znam za vas, ali kakav god dogovor da imaju, ja se neću buniti ako se i nakon Bounda udruže kako bi nam ponudili još ovakvih zanimljivih eksperimenata i nesvakidašnjih igara.

vrhunske animacije, zanimljiva priča, predivni vizuali, odlična muzika, level dizajn i alternativne rute;

Žanr: balet/platformer
Razvojni tim: Plastic, SIE Santa Monica Studio