Kada sam prije nekoliko mjeseci konačno dobio priliku da zaigram Overwatch, Blizzardovu najnoviju igru i njihov prvi ikada multiplayer FPS, bio sam prilično izgubljen. Na ekranu mi je bilo izlistano dvadeset igrivih heroja, od kojih je svaki imao vlastite skillove, oružja i unikatni stil igranja, tako da nisam imao pojma koga izabrati u svom prvom meču. Nekoliko trenutaka kasnije, instinktivno sam krenuo odabrati Soldiera 76, iliti Blizzardovu varijantu klasičnog FPS lika sa automatskom puškom i rocket launcherom…

...no, obzirom da je igra tada još uvijek bila u beti i da je Soldier 76 tog dana bio nedostupan (Blizzard je bio upravo otkrio bug koji ga je činio nevidljivim prilikom korištenja određenih alternativnih skinova), morao sam se opredijeliti za nekog drugog heroja. Ponovo izgubljen, ovaj put sam se odlučio za Tracer - i to samo zato što sam je se sjetio iz prvog trailera za igru, sa kojim nas je Blizzard iznenadio na Blizzconu 2014.

A onda sam se, u idućih nekoliko minuta, zaljubio u igru.

Naime, osim što je brza i vješta sa dva rapid-fire pištolja, Tracer se može teleportovati okolo, ali i premotavati vrijeme, što će joj omogućiti da se u kratkom roku vrati tamo gdje je bila prije nekoliko sekundi. Našli ste se u prostoriji sa nekim od većih i jačih heroja? Nastavite trčati, teleportujte se tu i tamo i ne dajte im da predahnu dok se vrte okolo i pokušavaju vas nanišaniti. Pali ste sa litice ili recimo sa mosta na tlo ispod njega - i to u sred protivničkog tima? Nikakav problem - samo pritisnite tipku za premotavanje vremena i za sekundu ćete se ponovo naći na svojoj dragocjenoj višoj poziciji, odakle ponovo možete ometati protivnike.

I to je samo jedan od ukupno dvadeset i jednog heroja koje igra nudi! A sve njih ćete morati upoznati ako želite biti koristan član svog tima, iako vas to ne treba prepasti, obzirom da ne morate biti dobar igrač sa svakim od njih - umjesto toga, biće dovoljno da znate njihove prednosti i nedostatke, odnosno heroje protiv kojih su dobri i one protiv kojih se ne bi baš trebali boriti jedan na jedan.

I dok su neki od njih neobični za jednu FPS igru, tu je i nekoliko heroja čije načine borbe ćete puno lakše shvatiti na prvu i potom savladati u kratkom roku. Uzmimo za primjer spomenutog Soldiera 76, u čijem arsenalu ćete pronaći standardnu automatsku pušku sa alt-fire modom u vidu rocket launchera i čiji skillovi uključuju klasični sprint, mogućnost liječenja članova svog tima sa area-of-effect health emiterom i Ultimate skill koji je ništa drugo do 6 sekundi dug auto-aim.

Sa druge strane, heroji kao što su Genji ili Zenyatta su sve samo ne vaši tipični FPS likovi - Genji je kiborg-ninja sa double-jump skillom koji mu omogućava lakši pristup višim pozicijama i sa katanom sa kojom može odbijati protivničke napade (uključujući i dobar dio Ultimate skillova koje imaju svi heroji), dok je Zenyatta lebdeći android monk, koji svoje saborce gađa svojevrsnim energetskim kuglama za liječenje, a protivnike sa energetskim kuglama koje će ih oslabiti i nanijeti im štetu.

Svi ti heroji su podijeljeni u četiri kategorije: ofanzivni heroji su standardni tipovi za nanošenje štete, dok su tzv. “tenkovi” tu da istu tu štetu upijaju umjesto svojih saboraca. Naravno, tu su i defanzivni heroji, koji će protivnike držati na rastojanju sa svojim zamkama i snajperskom vatrom, kao i support heroji, koji će liječiti i ubrzavati članove svog, te ometati članove protivničkog tima.

I što je najbolje od svega, svaki heroj je u potpunosti unikatan i nije ni nalik nijednom drugom - čak ni onima iz svoje kategorije - tako da ćete vjerovatno pronaći barem nekoliko njih koji odgovaraju vašim preferencijama kada su FPS-ovi u pitanju.

No, isto tako vrijedi napomenuti kako Overwatch nije vaš standardni FPS - dobre vještine kretanja i nišanjenja vam ovdje nisu toliko neophodne (iako su itetako korisne), koliko vam je neophodno shvatanje igre i mogućnost prilagođavanja situaciji na terenu. Drugim riječima, morate znati kada i kojeg heroja odabrati, obzirom da prilikom svakog respawna (ili svojevoljnog povratka u bazu) možete bez ikakvih ograničenja promijeniti aktivnog heroja. Protivnički turreti vam ne daju da prođete kroz kapiju drevnog egipatskog hrama? Okanite se svog trenutnog heroja i uskočite u čizme nekog od dostupnih snajperista i uništite ih iz daljine, ili odaberite Reinhardta i pomozite saborcima da prođu kroz kapiju sa vašim ogromnim energetskim štitom.

Štaviše, u Overwatchu možete itekako uživati čak i ako niste ljubitelj pucačina - jednostavno odaberite Mercy i liječite svoje saborce, leteći od jednog do drugog i oživljavajući ih sa vremena na vrijeme, ili se zaputite ka prvoj liniji sa Winstonom, iliti ogromnom gorilom sa tonom healtha i laserskom puškom koja automatski cilja protivnike koji se nalaze u njegovoj neposrednoj blizini.

1/1

U žaru akcije, Overwatch je brz i naizgled haotičan, iako je situaciju na ekranu uvijek lako pročitati. Municija je neograničena, skillovi ne koriste nikakve resurse (regularni imaju vlastiti cooldown, dok se Ultimate skillovi mogu aktivirati kada napunite Ultimate skalu nanošenjem štete protivnicima ili liječenjem saboraca), a svaki heroj ima i prepoznatljivu siluetu, ali i unikatan glas, tako da svaki od njih zvuči znatno drugačije u odnosu na druge prilikom kretanja i korištenja skillova, što samo naglašava koliko je dizajn zvuka u igri briljantan. U svakom trenutku će vam tako biti jasno da li vam prilazi protivnik ili neko od saboraca, kao i koji heroj je tačno u pitanju, a čak ćete i u haosu borbe moći lako razaznati koji heroj i iz kojeg tima je aktivirao svoj Ultimate skill.

Osim što je brza, akcija u Overwatchu je i prilično vertikalna - većina mapa ima viša i niža područja, kao i lokacije i kratice kojima mogu pristupiti samo određeni heroji (obično oni koji mogu letjeti, teleportirati se ili koristiti grappling hook), tako da konstantno morate biti na oprezu i spremni na suočavanje sa protivnicima koji stižu sa svih strana. I neka vas ne zavaraju heroji koji imaju puno healtha, pošto čak i najjači od njih mogu zaginuti u sekundi ako su nepažljivi i ako se odvoje od tima i ulete u grupu protivnika.

Posebne pohvale idu i na račun mapa, koje su ne samo zabavne za igrati, već i raznolike, ali i ugodne za oči. Svaka je smještena u drugoj državi svijeta i svaka je prepuna detalja - Hollywood će vas provesti kroz velike filmske setove i kino dvorane ukrašene raznoraznim posterima, dok ćete na Illiosu uživati u savršenoj mediteranskoj atmosferi, sve sa vedrim nebom, mramorno bijelim kućama i šarenim gift shopovima.

I što je još bitnije, sve mape će igrače usmjeravati ka lokacijama na kojima će se morati sukobiti sa većim dijelom protivničkog tima, istovremeno nudeći i više nego dovoljno alternativnih ruta i kratica koje će spretniji igrači moći iskoristiti kako bi se protivnicima prišunjali sa leđa.

Kvaliteti mapa i akcije koja se odvija na dotičnim posebno doprinosi i izbor igrivih modova - svaki od njih ima specifične ciljeve i nijedan nije fokusiran isključivo na ubijanje protivnika, poput recimo dosadnog team deathmatcha. Umjesto, toga, tu je izbor između nekoliko modova poput payloada iz Team Fortressa 2 i klasičnog king of the hilla… iako sami igrači zapravo nikada neće imati priliku da sami izaberu koji tačno mod žele igrati. Naime, u Overwatchu možete birati samo između Quick Play i Ranked multiplayera, unutar kojih će igra sama birati modove i mape koje ćete igrati.

Ako mene pitate, Blizzard sa ovakvim potezom nije pogriješio, obzirom da će najveći dio igrača na ovaj način ostati unutar dvije velike playliste - oni ozbiljniji će se držati Rankeda, dok će oni koji preferiraju opuštenu atmosferu uživati u Quick Playu.

I da, prije nego zaboravim, tu je još nekoliko manje popularnih, iako ne nužno i manje zanimljivih modova - Versus AI će vam omogućiti da sa drugim igračima zaigrate protiv botova, Custom će vam omogućiti da sa prijateljima ili umjetnom inteligencijom zaigrate mečeve po pravilima koja ste sami odabrali, dok ćete u Weekly Brawlu svake sedmice uživati u nekim novim i obično ludim pravilima (jedne sedmice tako možete igrati samo kao ženski heroji, iduće samo kao Soldier 76, a neki drugi put pak samo sa odbrambenim herojima).

Naravno, igra nudi i danas neizostavni leveling sistem, koji je, ako ništa, čisto kozmetičke prirode - svaki put kada se levelujete, dobićete jedan Loot Box, unutar kojeg ćete dobiti četiri randomizirana vizuelna ili auditivna dodatka za svoje likove. Očekivano, najpopularniji među njima su alternativni skinovi za heroje, iako ćete njih dobijati puno rjeđe u odnosu na manje zanimljive dodatke poput one-linera koje vaši likovi mogu izgovoriti kada vi to poželite, ikonica sa kojima možete ukrasiti svoj profil ili raznoraznih sprejeva sa kojima možete ukrasiti svoju bazu… ili najbliži zid kada odradite potez koji bi mogao dobiti titulu Play of the Game, što pak znači da će njegov ponovljeni snimak vidjeti svi igrači na kraju meča.

Nažalost, unutar Loot Boxova možete dobiti i duple predmete, za koje ćete potom dobiti i in-game valutu sa kojom možete kupovati druge dodatke, iako će iznos koji dobijete za njih uvijek biti znatno manji od njihove standardne cijene.

I tu dolazimo do priče o mikrotransakcijama: ako ste nestrpljivi i ako želite otvoriti više Loot Boxova nego što ih zaradite regularnim igranjem, iste možete kupiti i za pravi novac. I dok je meni ovakav poslovni model sasvim prihvatljiv - pogotovo jer je Blizzard obećao kako će svi dodatni likovi i mape za igru biti potpuno besplatni - neki igrači baš i nisu najsretniji sa istim, jer igra na ovaj način dobija elemente kockanja. No, šta god vi mislili o ovakvom tipu mikrotransakcija, ne bih vam preporučio da odluku o igranju Overwatcha donesete isključivo na osnovu toga; igra je jednostavno predobra da bi je preskočili samo zbog načina na koji barata sa mikrotransakcijama.

Umotana u odličan art dizajn i Blizzardovu tradicionalno raskošnu produkciju, akcija u Overwatchu je brza i vertikalna, a sistemi na kojima počiva pristupačni, ali istovremeno i duboki, što igru čini naprosto fenomenalnom. I to fenomenalnom na način da u njoj možete uživati na kraće ili duže staze, sa prijateljima ili bez njih i neovisno od vaše ljubavi ka FPS igrama.

I, šta čekate? Vidimo se na Battle.netu!

brza i vertikalna akcija, raznoliki heroji, igrivi modovi, odlične mape, fenomenalan dizajn zvuka, vizualni stil, muzika;

mikrotransakcije neće biti po svačijem ukusu;