Nakon što su nas oduševili sa fenomenalnim Unchartedom 2, a potom i malčice razočarali sa Unchartedom 3, u Naughty Dogu su odlučili uzeti predah od serijala koji ih je izdigao u sam vrh industrije kako bi lansirali svoju najbolju igru do sada - predivni The Last of Us.

A onda je uslijedio šok, kada su objavili kako će njihov dugo očekivani prvijenac na novom PlayStationu ujedno biti i oproštaj od Nathana Drakea, Elene, Sullyja i ostatka ekipe koja nam je tokom proteklih desetak godina itekako prirasla srcu.

I to kakav samo oproštaj...

Uncharted 4 počinje na prilično neobičan, ali nakon dešavanja iz Uncharteda 3 ne i neočekivan način - počinje sa Nathanom Drakeom kojeg, umjesto u potrazi za kakvom izgubljenom civilizacijom i njenim ukletim blagom, zatičemo u maloj kancelariji kako udara pečate na kojekakve dokumente, uživajući ne toliko u nedostatku uzbuđenja kakvima smo svjedočili u prethodnim igrama, koliko u manjku po život opasnih situacija. No, kada mu na vrata pokuca brat za kojeg je već 15 godina bio ubijeđen da je mrtav, a kojem život ovisi o pronalasku izgubljenog blaga gusarskog kapetana Averyja, Nate će se u kratkom roku morati vratiti svom starom poroku - egzotičnim, ludim i po život opasnim avanturama.

Priča Uncharteda 4 je ne samo dobra, već i ispričana na najbolji mogući način - bitniji i emotivniji momenti su dobili vlastite cut-scene, uklopljene u igru bez ikakvih naglih prelaza ili vidljivih učitavanja, dok ćete u toku gameplaya uživati u Nateovim dosjetkama i razgovorima sa Samom, Sullyjem i ostakom ekipe.

I upravo u tome leži najveća čar priče Uncharteda 4: koliko god Nate uživao u svojim avanturama, igra će vam jasno dati do znanja da je svjestan toga da niti može, niti želi dovijeka lutati svijetom u utrci sa manijakalnim i blagom opsjednutim negativcima. Istina, priča će i ovaj put imati svoje bombastične momente i zanimljive misterije veće od života, ali će isto tako spustiti loptu na zemlju i pokazati vam Natea u nešto drugačijem - i ljudskijem - svjetlu.

A dok sa Nathanom i njegovim bratom Samom budete lutali škotskim proplancima i afričkim džunglama u potrazi za davno izgubljenim gusarskim blagom, uživaćete u nikad boljem Uncharted gameplayu, koji odlično dozira mirnije segmente u kojima istražujete nivoe i rješavate zagonetke, sa segmentima u kojima se borite sa protivnicima.

I što je najbolje od svega, skoro svakom sukobu sa protivnicima možete pristupiti na koji god način želite, bilo da preferirate napucavanje dok skačete od zaklona do zaklona, bilo da vam je draže da ih se riješite tiho, šunjajući se kroz visoku travu i pentrajući se po obližnjim ruševinama, bilo da ih želite u potpunosti zaobići.

1/1

Ironijom, kada sam dobio dugo priželjkivanu opciju da zaobiđem sukobe i protivnike ostavim na miru, napete borbe i ganjanje sa do zuba naoružanim plaćenicima su mi počeli nedostajati - pogotovo jer su vatreni obračuni u Unchartedu 4 naprosto odlični zahvaljujući vrhunskom kretanju, stealth sistemima koji omogućavaju jednostavan ulazak u borbu i izlazak iz iste (dovoljno je da se maknete iz protivničkog vidokruga i možete se nastaviti šunjati), ali i odličnom level dizajnu.

Naime, nivoi kojima ćete se kretati u Unchartedu 4 - a pogotovo oni na kojima ćete se boriti sa protivnicima - su nerijetko ogromni i nude više različitih ruta do cilja (do kojeg ponekad možete doći i upravljajući čamcem ili 4x4 džipom), ali i prilika da iskoristite par Nateovih novih gadgeta. Nažalost, jedan od njih - klin za penjanje po inače nedostupnim stijenama - ćete dobiti tek negdje na polovini igre, ali ćete zato grappling hook imati od samog početka.

Dotični gadget možete upotrijebiti kako za penjanje i njihanje iznad provalija, tako i u borbi sa protivnicima, obzirom da na njih možete skočiti i automatski ih eliminisati sa bilo koje više pozicije, bilo da skačete sa stijene, bilo da visite na konopcu koji ste zakačili za jarbol nasukanog gusarskog broda.

Nakon što singleplayer privedete kraju u nekih 15 do 20 sati, ovisno od toga koliko detaljno volite istraživati okolinu i upijati sitne detalje sa kojima je Naughty Dog uljepšao nivoe svoje nove igre, ne preostaje vam ništa drugo nego uskočiti u multiplayer.

Uncharted 4 izgleda jednostavno spektakularno i - koliki god ovo bio kliše - zaista ga morate i sami zaigrati kako bi se uvjerili u kvalitet produkcijskih vrijednosti kojima igra odiše i kakve se ne viđaju svaki dan.

Od modova, u njemu ćete pronaći nezaobilazni Team Deathmatch, kao i uvijek zabavni Plunder, iliti Capture the Flag sa jednom zastavom, ali i solidni Command, koji predstavlja svojevrsnu varijantu Dominationa. I u svakom od njih ćete moći uživati u solidnom napucavanju i još boljem kretanju (grappling hook je dostupan i u multiplayeru, kao dio standardne opreme svakog igrača), ali i zanimljivim bonusima i korisnim NPC pomagačima koje možete aktivirati trošenjem love koju zaradite obavljanjem ciljeva i eliminisanjem protivnika.

Tome dodajte još i weapon loadouts i health sisteme kakve smo imali u The Last of Us multiplayeru (igrači mogu “oživjeti” svoje suborce nakon gubitka healtha ukoliko im na vrijeme priđu i pomognu im da se dignu na noge) i dobićete multiplayer koji je komplikovaniji od onoga u Unchartedu 2, ali i dalje prilično zabavan. I, što je najbitnije od svega, puno bolji od onoga u Unchartedu 3.

Bombastičan i emotivan, A Thief’s End je kraj kakav je Uncharted zaslužio i kakav su fanovi serijala mogli samo poželjeti. Naravno, igra nije savršena i ima svojih mana, poput iritantnih zamki na koje ćete naići pred kraj igre, ili recimo finalne boss borbe koja je mogla i trebala biti bolja.

Ali, kada u obzir uzmete sve što je uradila kako treba - i način na koji je sve to iskombinovala kako bi ispričala odličnu priču - dobićete zaista vrhunsku cjelinu i naslov koji bi svaki vlasnik PlayStationa 4 trebao imati u svojoj kolekciji.

http://www.unchartedthegame.com/en-us/games/uncharted-4

PLUS
priča, likovi i dijalozi, level dizajn, set-pieces sekvence, tempo igre, stealth, mogućnost zaobilaženja nekih sukoba sa protivnicima, simpatični i zabavni easter eggovi, igra izgleda apsolutno spektakularno;

MINUS
iritantne zamke pred kraj igre, finalna boss borba, a ako ćemo cjepidlačiti, džungla nije toliko zanimljivo okruženje kao Nepal iz Uncharteda 2 ili Rub' al Khali iz Uncharteda 3;

SPECIFIKACIJE:
Žanr: akciona avantura
Razvojni tim: Naughty Dog
Izdavač: Sony Interactive Entertainment
Platforme: PlayStation 4