“Wow, novi Shadow of the Beast!” uzviknuo je neko, negdje, kada je Sony na Gamescomu 2013 najavio remake istoimene igre sa Amige.

“Šta je kog vraga Shadow of the Beast?” zapitao sam se ja, otprilike u isto vrijeme, da bih ubrzo potom u potpunosti zaboravio kako na novi, tako i na stari Shadow of the Beast. A onda je Sony na E3 2015 donio i prvi gameplay video iz svoje nove PS4 ekskluzive, iz kojeg sam saznao kako je zapravo u pitanju side-scrolling platformer fokusiran prvenstveno na borbu. I to, barem na prvi pogled, ne posebno zanimljiv side-scrolling platformer fokusiran na borbu, što me je natjeralo da se zapitam zašto bi iko bio uzbuđen zbog te igre i po čemu je uopšte originalni Shadow of the Beast bio poseban da je neko odlučio da napravi njegov remake.

Par posjeta NeoGAF-u i Wikipediji kasnije, saznao sam kako je originalni Shadow of the Beast svojevremeno bio popularan ponajviše zbog svoje revolucionarne grafike i soundtracka koji je čak imao i “visokokvalitetne semplove pravih instrumenata”. Yep, sve redom elementi koje danas uzimamo zdravo za gotovo, ali mi je ipak bilo jasnije kako se igra izdvojila iz konkurencije. No, to mi nije bio dovoljan podstrek da je igram duže od par minuta - što je bilo sve vrijeme koje sam joj posvetio nakon što sam je otključao kao bonus u novom Shadow of the Beastu - obzirom da je u pitanju prilično teška i zastarjela igra.

(Ukoliko originalni Shadow of the Beast planirate zaigrati ponovo i tako se prisjetiti svog djetinjstva - ili ako ga iz nekog razloga želite zaigrati prvi put - obradovaće vas to što verzija igre koja stiže sa njenim remakeom nudi i poseban bonus sa neograničenim životima, kao i to što u novom Shadow of the Beastu možete otključati soundtrack originala, koji onda možete slušati u meniju, ili tokom igranja umjesto novog soundtracka.)

Iako je u pitanju side-scrolling platformer u kojem morate skakati preko raznoraznih provalija i prepreka, povremeno izbjegavajući kojekakve meteore koji padaju sa neba, ili jureći kroz prolaze koji se zatvaraju za nekoliko sekundi, novi Shadow of the Beast je prvenstveno fokusiran na borbu.

Vaš osnovni napad će ubiti svakog protivnika (osim bossova) jednim udarcem, a na raspolaganju ćete imati i poteze koji će vam omogućiti da protivnike ošamutite ili da blokirate njihove napade. Nakon pravovremenog blokiranja možete izvesti i kontra-napad, a tu su i defanzivne opcije u vidu izmicanja i kotrljanja - što su potezi koji će vam omogućiti da se nađete protivnicima iza leđa, spremni za novi napad.

Zvuči jednostavno, zar ne? I jeste. Ali, borba postaje kompleksnija kada u obzir uzmete specijalne poteze - ako recimo pritisnete desni trigger i onda tipku za napad, vaš lik će skočiti na protivnika i inicirati quick time sekvencu tokom koje će ga eliminisati i usput vratiti dio izgubljenog healtha. A ukoliko umjesto tipke za napad, sa desnim triggerom kombinujete tipku za ošamućivanje, aktiviraćete potez koji vam ne donosi dodatni health, već dodatne poene (više o njima u nastavku).

Ta dva poteza, zajedno sa još nekoliko specijalnih napada, kao glavni resurs koriste Blood, iliti krv protivnika, koju ćete… pa, dobijati ubijanjem protivnika, ali i opremanjem posebnih Talismana koji vam omogućavaju automatsko punjenje Blood skale kada ste van borbe. Pored tih, u igri ćete pronaći i razne druge Talismane - neki će vas npr. održati na životu nakon padova sa velikih visina, dok će vam neki drugi omogućiti da izvedete više ultimativnih napada nego inače.

1/1

I tu dolazim do spomenutih poena - tokom borbe sa demonima i zvijerima koje lutaju svijetom igre, poželjno je da povezujete svoje killove u komboe, na taj način skupljajući što je moguće više poena, sa kojima ćete kasnije kupovati nove Talismane, dodatni health ili druge bonuse.

Naravno, regularni killovi će vam donositi najmanje poena, ali ako protivnika uspijete ošamutiti prije nego ga ubijete, zaradićete ih nešto više. A ukoliko ga uz to ubijete sa leđa, ili ukoliko uspijete ubiti više protivnika bez da vas ijednom rane, combo multiplier će vas počastiti sa znatno većom količinom poena.

Pri tome će vam najveći izazov biti zadržavanje combo multipliera tokom borbe, ozbirom da protivničke udarce možete blokirati samo sa jedne strane - i obzirom da će vas protivnici često napadati sa obje strane - tako da ćete svakoj borbi morati pristupiti pažljivo, planirajući kojeg protivnika ošamutiti i kada, kojeg ubiti i kako, a kojeg baciti na njegove saborce kako bi ga brzinski eliminisali, a njih usput ošamutili.

Sve to borbu u novom Shadow of the Beastu čini prilično ritmičnom, ali vas vrlo lako može i izbaciti iz tog ritma - dovoljno je da izgubite fokus i primite nekoliko udaraca u toku borbe i možete se pozdraviti sa dobrim dijelom potencijalnih bodova. A ukoliko u toku misije zaribate više borbi na sličan način, na kraju vam ne gine i loša ocjena, kao i medalja od olova - umjesto regularnih bronzanih, srebrenih, zlatnih i platinastih, koje čekaju bolje i spretnije igrače.

I dok je sama borba zabavna zahvaljujući svojoj ritmičnosti i solidnom feedbacku koji vam nudi prilikom eliminisanja protivnika, vrlo lako bi se mogli iznervirati kada shvatite da ne možete blokirati udarce sa leđa - a pogotovo kada shvatite da svaki potez i napad morate odraditi do kraja nakon što pritisnete odgovarajuću tipku. Drugim riječima, lako bi vam se moglo desiti da napadnete jednog protivnika i da vam, dok još uvijek gledate animaciju vašeg napada, sa leđa priđe drugi protivnik koji će vas udariti i tako vam prekinuti combo - bez da ste vi išta mogli uraditi po tom pitanju.

Naravno, Shadow of the Beast nije jedina igra koja vas na taj način tjera da se posvetite svojim napadima i da pažljivo promislite kada i kako ćete napasti kojeg protivnika, ali vas, za razliku od nje, bolje igre sa sličnim mehanikama neće zarobiti u arenu iz koje ne možete izaći prije nego sredite sve protivnike - i to protivnike koji vas mogu napasti čak i prije nego uđu u tu arenu, ukoliko se zateknete blizu njenih zidova sa lijeve ili desne strane ekrana.

No, da ne dužim - kada se sve sabere i oduzme, ostaje nam solidna, iako ni po čemu posebna igra. Istina, nudi prilično zabavnu borbu, u kojoj bi čak mogli uživati toliko da poželite ponovo odigrati neke od njenih nivoa nakon što je završite, ali isto tako bi vas lako mogla iznervirati nekim svojim dizajnerskim odlukama.

Stoga, sve dok od igre ne očekujete previše, sumnjam da će vas razočarati. Ko zna, možda se sa njom čak i zabavite ukoliko ste raspoloženi za malo side-scrolling akcije i ganjanje boljih pozicija na leaderboardsima...

solidna borba i vizuali;

protivnici koji vas napadaju i prije nego uđu u arenu u kojoj se borite, napadni elementi interfejsa;

Žanr: platformer/slash 'em up