Čak i kada je naklonjen novajlijama, Street Fighter ostavlja dojam igre koja ne pristaje na kompromise. I uopšte ne morate zalaziti duboko u žanrovske vode kako bi to shvatili; dovoljno je da bacite pogled na posljednjih par nastavaka Mortal Kombata, sa njihovim filmičnim singleplayer kampanjama i sitnicama koje početnicima olakšavaju igranje, poput komboa izlistanih u Pause meniju i označenih regularnim gamepad tipkama.

Nasuprot toga stoji Street Fighter, koji i dalje odbija da igrače drži za ruku i da ih na jednostavan način nauči svojim trikovima. Uputstva za specijalne poteze su tako ponovo smještena u posebnom podmeniju, gdje su označena tipkama kao što su Light Kick ili Medium Punch, što onda vaš mozak u letu mora prevesti u tipke sa gamepada kao što su X ili trokut.

Naravno, u Capcomu su savršeno svjesni toga da sa Street Fighterom V trebaju privući i nove igrače, što i nastoje uraditi - ne samo da su olakšali izvođenje komboa i specijalnih poteza, već su najavili kako će igra uskoro dobiti i posebnu Cinematic Story ekspanziju.

Međutim, pesimisti i cinici će na igru baciti jedan površan pogled, zapaziti nedostatak klasičnih singleplayer modova i kojekakvih drugih sadržaja, te joj okrenuti leđa, pomislivši kako je Capcom i dalje fokusiran prvenstveno na hard-core fanove, pa tek onda na sve ostale.

I… u jednu ruku će biti u pravu, ozbirom da je Capcom zaista požurio sa izdavanjem igre kako bi usrećio profesionalnu Street Fighter scenu i najveće fanove serijala. Ali, okretanjem leđa Street Fighteru V će istovremeno propustiti jednu od najboljih borilačkih igara svih vremena.

Najveći problem novog Street Fightera je manjak igrivih modova i drugih sadržaja namijenjenih usputnim fanovima i ljubiteljima singleplayera. Neki će reći da je uzrok tome Capcomova želja da igru izbace prije kraja fiskalne godine, dok će drugi braniti ovu odluku i skrenuti vam pažnju na Capcom Pro Tour i EVO turnire, na kojima će igra podići dosta prašine (štaviše, SFV je već oborio rekord po broju prijavljenih igrača koji će se takmičiti na ovogodišnjem EVO Street Fighter turniru, koji se održava tek u julu). No, na čiju god stranu da stanete, nemoguće je poreći kako igri nedostaje nešto više sadržaja koji su sa vremenom postali standardni elementi borilačkih igara.

Neki će nedostatak Arcade moda pokušati opravdati činjenicom da Street Fighter V uopšte nije ni objavljen na arkadama, ali teško da će opravdati izostanak Versus CPU moda, obzirom da se protiv kompjuterskih protivnika moguće boriti u Training modu (i da, tu ćete pronaći i opcije za podešavanje težine).

I zanemarimo sada tutorial, kojeg uopšte nisam ni očekivao, tako da me nije ni razočarala njegova bazičnost (naučiće vas tek kako da se krećete i izvodite osnovne udarce) - igri nedostaje ne samo Arcade, odnosno mod u kojem su igrači navikli da se bore sa 9 protivnika i finalnim bossom, nego i Versus CPU, mod u kojem bi mogli odabrati svog lika i protivnika, te se potom mlatiti sa kompjuterom.

I dok ti modovi, iz ko zna kojeg razloga, nisu ni najavljeni, Capcom je barem potvrdio kako ćemo u martu dobiti besplatni Challenges/Trials, tj. mod u kojem ćemo sa likovima moći učiti njihove kombo poteze, a tokom ljeta i već spomenutu Story ekspanziju, koja će također biti potpuno besplatna.

Od singleplayer modova koji su pronašli svoje mjesto u igri, tu su tek Training, Survival i Character Stories. Training ne treba posebno predstavljati, dok Character Stories donose po dvije do tri jednostavne borbe za svakog lika, povezane ne baš impresivnim crtežima koji prate njihove priče. Što se pak tiče Survivala, u pitanju je mod u kojem ćete se, ovisno od težine, boriti sa 10, 30, 50 ili 100 protivnika zaredom.

Svaka borba će pri tome trajati jednu rundu, a na raspolaganju ćete imati samo jedan health bar, koji možete dopunjavati između borbi, kupujući health packove za poene koje zaradite tokom prethodne runde (umjesto health packova, možete kupiti i damage ili defense multiplier, tako da uvijek trebate razmotriti sve opcije i procijeniti šta vam je bitnije u idućoj borbi).

U teoriji, Survival je trebao i mogao biti zabavan, no u praksi se baš i nije iskazao - ukoliko ga npr. zaigrate na Normal težini, moraćete pobijediti 30 protivnika, od kojih ćete prvih 25 prebiti bez puno muke, dok će posljednjih 5 biti znatno opasniji (blokiraće vaše udarce i napadati vas kombo potezima koji znaju skinuti i po pola healtha u nekoliko sekundi). A kada zaginete u nekoj od posljednjih rundi, morate se vratiti na sam početak, što znači ponovno igranje 25 laganih rundi, samo kako bi došli do srži moda i njegovog najvećeg izazova.

Stoga vam mogu preporučiti da Survival posmatrate tek kao dodatni trening - jednostavno ga pokrenite i aktivirajte pozadinski online matchmaking, pa dok vam igra na netu ne nađe prave protivnike, u njemu vježbajte poteze i razmišljajte kako da pristupite borbi sa kojim likom.

1/1

Uprkos trenutno siromašnoj ponudi singleplayer modova, ljubitelji borilačkih igara će se u Street Fighteru V itekako zabaviti - pod uslovom da su spremni da se posvete multiplayeru i da odvoje vrijeme za trening (možete vi znati kako izvesti Ryuov Hadouken i Shoryuken, ali to vas neće odvesti daleko, pogotovo ako ne znate procijeniti protivnika, blokirati njegove napade i izvoditi komboe).

Ultra i Focus napadi iz Street Fightera IV su postali stvar prošlosti - umjesto njih, uživaćete u savladavanju V-Skillova, V-Reversala i V-Triggera.

A kada kažem da ćete se itekako zabaviti, to zaista i mislim, jer je borba u Street Fighteru V naprosto sublimna, čak i za one koji, poput mene, nisu posebno dobri igrači.

Naravno, osnove igre su iste kao i u svakom prethodnom Street Fighteru, samo što je sada specijalne poteze nešto lakše upamtiti i izvesti nego ranije, baš kao i komboe, koji od vas - srećom - više ne traže da pojedinačne napade povežete unutar jednog framea (iliti šezdesetog djelića sekunde).

By the way, tu je i nekoliko većih noviteta, okupljenih pod krovom V sistema. Naime, iznad EX skale, koju popunjavate kako bi mogli izvoditi EX poteze (u prevodu: jače verzije specijalnih poteza kao što je Hadouken), pronaći ćete i novu V skalu, čija dužina će varirati od lika do lika.

Online segment igre je, nakon prvih nekoliko dana, počeo raditi bez ikakvih problema. Netcode je vrhunski i jako rijetko sam nailazio na mečeve sa primjetnim lagom, a podjednako sam zadovoljan i matchmakingom, koji me je uvijek bacao u mečeve sa protivnicima približno mog nivoa vještine. Još samo kada bi Capcom uveo kazne za igrače koji napuste meč prije njegovog kraja…

Jedno polje na V skali će vam biti dovoljno da izvedete V-Reversal, odnosno kontranapad sa kojim se možete izvući iz situacija kada protivnički pritisak postane nesnosan. Sa druge strane, kada popunite cijelu V skalu, moći ćete aktivirati V-Trigger, koji će vam kod nekih likova donijeti privremene bonuse u vidu jačih napada, kao npr. kod Ryua, dok će se kod nekih manifestovati u vidu posebnih napada ili pokreta, kao što je slučaj sa jednim od novajlija, Rashidom, koji će aktiviranjem V-Triggera na protivnika poslati minijaturni tornado.

Pored toga, V sistem svakom liku daje i poseban V-Skill, koji ne troši V skalu i koji je moguće izvesti bilo kada. Ukoliko ga aktivirate u pravom trenutku, Ryuov V-Skill mu omogućava da parira protivničkom napadu, dok Rashidov V-Skill omogućava da izvodite impresivne dijagonalne skokove, koje možete po želji pretvoriti i u opasne napade na protivnike koji stoje čvrsto na zemlji.

Nažalost, V-Skillovi i V-Triggeri nisu detaljno objašnjeni u igri, a obzirom da se razlikuju od lika do lika, moraćete ih naučiti sami, ili se zaroviti po YouTubeu i forumima u potrazi za uputstvima drugih igrača… bar dok Capcom ne objavi već spomenuti Challenges/Trials mod.

Osim na račun borbe, posebne pohvale idu i na račun postave likova - iako ćete ih u igri pronaći tek 16, svaki od njih je osjetno drugačiji od ostalih i sasim sam siguran da ćete među njima pronaći bar nekoliko njih sa kojima uživate igrati.

Tu su tako neke dobro poznate face, kao što su Ryu, Ken, Vega i Chun-Li, kao i neke koje u serijalu nismo vidjeli godinama, poput npr. Rainbow Mike i Karin.

Capcom je potvrdio kako neće dijeliti zajednicu igrača sa lansiranjem novih Super/Ultra/Turbo verzija igre - originalni Street Fighter V, koji možete kupiti danas, je sve što vam treba do izlaska Street Fightera VI. Ukoliko želite nove likove, moći ćete ih kupovati kao DLC-ove i plaćati kako pravim, tako i in-game novcem, dok će promjene u balansu i drugi gameplay noviteti biti dostupni svima, potpuno besplatno.

A onda su tu i četiri potpuno nova lika: Rashid je brz, okretan i protivnike napada elegantnim skokovima, kada se već ne vrti brzinom vjetra; Necalli izgleda poput ogromnog Azteka koji se aktiviranjem V-Triggera pretvara u nešto nalik na Super Saiyana iz Dragon Balla; Laura je zgodna Brazilka koja sa svojim električnim napadima mijenja Blanku; a F.A.N.G je misteriozni negativac koji protivnike može otrovati, nakon čega će im se health spuštati sve dok ga ne udare i usput mu nanesu štetu.

Za slučaj da vam ovi likovi nisu dovoljni, Capcom će tokom idućih nekoliko mjeseci ponuditi i šest dodatnih, koje ćete moći kupiti ili za pravi novac, ili za onaj zarađen u igri. Naime, nakon što prvi put odigrate Character Stories i Survival modove, odnosno prilikom levelovanja likova, u Street Fighteru V ćete zarađivati Fight Money (skraćeno: FM), koji potom možete trošiti na kupovinu novih likova ili kostima za njih. I dok mi cijene likova nisu problem (koštaju 100.000 FM i odigravanjem lakših singleplayer modova možete zaraditi za barem 2 do 3 nova lika), moram priznati da mi je zasmetala cijena alternativnih kostima, koje prvo morate otključati igranjem Character Stories moda, a potom ih kupiti za čak 40.000 FM.

Naravno, FM ćete zarađivati i igranjem online multiplayera, ali samo ukoliko pobijedite... i to u prilično minornim količinama - jedna pobjeda vam donosi tek 50 FM - tako da ćemo za nešto veće sume ipak morati pričekati da Capcom u igru ubaci i dnevne izazove, a nadam se da će se FM moći zarađivati i odigravanjem Story ekspanzije i Challenges/Trials moda.

Sa vizuelnog aspekta, Street Fighter V izgleda odlično - svih deset arena u kojima ćete se boriti su zanimljive i šarene, a nerijetko popunjene i simpatičnim sitnicama, poput trgovačkog štanda u Brazilu, na kojem će svo voće i povrće poskakivati kada neko od boraca bude oboren na zemlju u njegovoj blizini.

Kao šlag na tortu, Street Fighter V podržava i krosplatformski multiplayer, tako da se u online modovima možete boriti i sa PS4 i sa PC igračima, neovisno od verzije igre koju imate.

Osim arena, super izgledaju i modeli likova, pogotovo jer sam nakon prvobitne najave pomislio kako njihov kvalitet neće previše odudarati od likova iz Street Fightera IV. Istina, tu i tamo je moguće primjetiti clipping kose pojedinih boraca, ili tkanina sa njihove odjeće kroz njihovo ili protivničko tijelo, ali to i nije toliki problem, koliko je upitna Capcomova odluka da pretjera sa seksualiziranjem par ženskih likova. Ovdje mislim prvenstveno na Rainbow Miku, čije atribute vam igra voli redovno gurati u lice, tek donekle to pravdajući kontekstom i pričom kako je R. Mika profesionalni hrvač iz ko zna kakve verzije japanskih kečera… u tangama i sa strateškim izrezom sa prednje strane kostima.

Ako ništa, R. Mika ima i totalno funky pjesmu na Street Fighter V soundtracku, što me je samo podsjetilo koliko uživam u istom. Od glavne teme koja se vrti u menijima, preko onih koje prate određene arene, pa do tema pojedinačnih likova, muzika u novom Street Fighteru je jednom riječju fantastična i bez puno muke će vas inspirisati da nastavite sa borbom čak i kada se umorite od igre. Hoćete dokaz? Samo poslušajte razigranu R. Mikinu temu, ili gitare koje prate Kena i sve će vam biti jasno.

Kada se sve sabere i oduzme, ostaje nam igra kojoj - barem u njenih prvih nekoliko mjeseci života - nedostaje singleplayer sadržaja i klasičnih modova na koje smo navikli u drugim borilačkim naslovima. No, Street Fighter V će zahvaljujući svojoj kvaliteti živjeti znatno duže od tih nekoliko mjeseci - Street Fighter V će se igrati godinama.

Stoga, ako vam je već toliko stalo do singleplayera, sačekajte koji mjesec da Capcom izbaci Cinematic Story i Challenges/Trials modove, pa ko zna, možda u međuvremenu najave i klasični Arcade i Versus CPU.

A ukoliko vam singleplayer i nije toliko bitan i ako tražite igru pristupačnu početnicima, ali sa dovoljno dubine da u njoj godinama uživaju i najveći fanovi žanra - bilo offline, sa društvom na kauču, bilo online, sa hiljadama drugih PS4 i PC igrača - ne tražite dalje, jer je pred vama jedna od najboljih borilačkih igara svih vremena.

vrhunska borba, V sistem, raznolikost boraca, uglavnom odličan matchmaking i netcode, krosplatformski multiplayer, vizuali i muzika;

nedostatak singleplayer modova, loši engleski voiceoveri (preporučujem da se prebacite na japanske), presporo zarađivanje FM valute u multiplayeru, izostanak kazni za rage quitting;

Žanr: borilačka igra