U Prospektu se brzo gine. Naročito ako niste dugo igrali Half-Life 2, pa ste zaboravili koliki radijus ima eksplozija zidne mine ili koliko nezgodna znaju biti četiri zombija na prostoru od 6 kvadratnih metara. Još kada jedan od njih izvuče aktiviranu granatu i počne kidisati na vas, tek onda ima da počnete bježati glavom bez obzira. U svakom slučaju, već na samom početku, u prvom ozbiljnijem okršaju, imate mali uzorak brutalne akcije kakva će vas dočekati u igri.

Prospekt je, kako smo i pisali u skorašnjoj vijesti, nezvanični nastavak Opposing Force ekspanzije za prvi Half-Life. Dizajnirao ga je i objavio jedan čovjek, Richard Seabrook, nakon dozvole Valvea da koristi njihove modele i teksture, te na kraju prodaje finalni proizvod kao i svaku standardnu igru.

Nažalost, ovdje više moram govoriti o tome šta Prospekt nema, nego o onome što ima. Dakle, Prospekt nema nova oružja, nove neprijatelje, raznolike borbe, a nema ni stare neprijatelje i egzotična oružja iz Opposing Forcea. Međutim, najvažnije od svega je to što Prospekt nema atmosferu Opposing Forcea. Svijet kojim ćete proći izuzetno je mali i igra bi bila apsolutno prekratka da joj dužina nije vještački produžena nenormalno napucanom težinom protivnika i bitki.

Autor uopšte nije obraćao pažnju na stvari tipa balans i smislen dizajn, pa ćete na najvišem nivou težine često ostajati bez municije usred borbe, zato što obični vojnik treba primiti 45 metaka prije nego što umre. Da se razumijemo, ovdje se ne žalim na situacije koje se mogu proći old-school metodom: izvirivanjem iza ćoška i strijeljanjem protivnika u lijevo oko. Igra ima situacije u kojima se protivnici respawnaju toliko brzo da ne možete stići otkriti šta zapravo trebate uraditi prije nego što uspijete proći u narednu prostoriju. Toliko sam puta tokom igranja trznuo rukom da pritisnem quicksave i quickload dugmad da sam se umorio kao da sam otišao u teretanu.

Priča je poprilično besmislena, tako da ste komotno mogli biti i u ulozi Jusufa Pričlješića iz Velike Kladuše – razlike ne bi bilo.

Mnoge od navedenih problema bilo bi moguće riješiti da se dizajner smilovao i dopustio nam da koristimo zidne mine. Nažalost, takav luksuz očigledno su imale samo Combine trupe. Negdje pred kraj sve to postane dosadno i samo vam počne izazivati želju da opet instalirate pravi Opposing Force i krenete mlatiti krakate vanzemaljce francuskim ključem.

1/1

Naravno, nije baš sve toliko crno. Seabrook ima oko za dobar dizajn, tako da su leveli koje je složio u Prospektu često kvalitetni kao i oni u prvom Half-Lifeu, s izuzetkom Xen područja koje izgleda kao nešto iz Daikatane. Posebno mi se sviđa to što je Combine baze, tako dosadne i bezlične u Half-Lifeu 2, učinio interesantim kroz šareno i raznoliko osvjetljenje očigledno inspirisano starim pucačinama poput Quakea 2. Najsvjetlija tačka Prospekta je obračun u sovjetskom reaktoru, koji je izgledom i kvalitetom skroz na nivou nečega što bi nam priredio i Valve. Napucavanje u tom kompleksu je upravo onakvo kakva je trebala biti čitava igra – tečno, raznoliko, uzbudljivo i vizuelno impresivno.

Gameplay uključuje i zdrave doze provlačenja kroz zagonetke, skladišta i ventilacijske otvore, pa je tu i onaj dobri stari Half-Life osjećaj istraživanja uvjerljivog svijeta odsutan iz brojnih novijih FPS-ova.

Seabrook je odglumio i likove u igri, koji pričaju priču o Adrianu Shephardu, marincu koji ovaj put biva prebačen ravno u Combine područja da pripomogne Gordonu Freemanu u spašavanju svijeta od vanzemaljskih kolonista. Doduše, ta priča je poprilično besmislena, tako da ste komotno mogli biti i u ulozi Jusufa Pričlješića iz Velike Kladuše – razlike ne bi bilo. I konačno, odradio je odličan posao na muzici, koja se savršeno uklapa u igru i doprinosi atmosferi; šteta samo što nema toga malo više.

Prospekt ni slučajno nije trebao biti plaćeni proizvod, naprosto zbog toga što Seabrook nije prešao onu liniju od modera do developera. Njegova odluka da poremeti balans gameplaya samo kako bi možda nekad mogao reći da igra ima dovoljno sadržaja za opsesivno-kompulzivne igrače velika je greška zbog koje je Prospekt naporan za igrati. Skok, preskok.

Cijena: 10 eura

Dizajn, muzika

Priča je nigdje veze, gluma, kratkoća, balans, nema novih neprijatelja i oružja