Čak ako i nikada niste čuli za Harmonix, njihove igre su vam vrlo vjerovatno dobro poznate, bilo da ste na PlayStationu 2 igrali Frequency, bilo da ste plesali ispred svog Kinecta uz Dance Central, bilo da ste sa prijateljima uživali u čarima Guitar Heroa ili Rock Banda.

A sada, nakon što su se prošle godine vratili na scenu sa Rock Bandom 4, momci i cure iz Harmonixa su spremni podsjetiti igrače na svoje korijene i igru koju su izdali još davne 2003. Naravno, govorim o Amplitudeu, nasljedniku već spomenutog Frequencyja, koji je prije nekoliko dana dobio istoimeni remake.

Fanovi originala će se u novom Amplitudeu osjećati kao kod kuće, obzirom da je igra mehanički identična svom prethodniku - i ovdje ćete upravljati svojevrsnim svemirskim brodom koji juri po krivudavoj stazi na kojoj se pojavljuju note u vidu dugmića, koje pak trebate pritisnuti na vrijeme kako bi muzika nastavila svirati.

Same staze su sačinjene od nekoliko traka koje predstavljaju različite instrumente (ili vokale), između kojih se možete prebacivati po želji, tako glumeći DJ-a - naime, skakanjem sa jedne trake na drugu, upravo vi ćete birati koje instrumente želite čuti i kada.

Pored singleplayera i ganjanja boljih pozicija na leaderboardsima, novi Amplitude nudi i co-op i versus multiplayer modove za do četiri igrača.

Naravno, igra nije toliko jednostavna, pošto ćete za osvajanje većih količina poena morati uspješno aktivirati kompletne sekvence prikazanih nota i odmah potom se prebaciti na neku drugu traku i tamo nastaviti niz, dok muzika iz prethodne trake nastavlja svirati tokom idućih nekoliko sekvenci.

U svakoj od traka ćete nailaziti na po tri note koje trebate pravovremeno aktivirati: lijevu ćete po defaultu aktivirati pritiskom na L1 ili kocku, srednju pritiskom na R1 ili trokut, a desnu korištenjem tipke R2 ili krug. I da, prije nego se zapitate - igra nudi nekoliko različitih kontrolnih shema, tako da vam pronalazak idealnih kontrola ne bi trebao predstavljati neki veliki problem.

Sa druge strane, mogli biste imati problema sa navikavanjem na promjene u kontrolama tokom samog procesa traženja idealne kontrolne sheme, pošto je Amplitude jedna od onih igara koje - barem na višim nivoima težine - zahtijevaju savršenu koordinaciju oka i ruke. Štaviše, nakon nekog vremena ćete se više oslanjati na muscle memory nego na ono što vidite i što bi mozak trebao signalizirati ruci da pritisne.

1/1

Kada se već dotičem nivoa težine, moram napomenuti kako ih u igri ima ukupno pet - najniži je prelagan i, ako ćemo iskreno, dosadan, dok je drugi lagan i relativno dosadnjikav na sporijim pjesmama, dok na onim bržim postaje nešto zahtjevniji i zabavniji. Tu su i dva nivoa težine namijenjena boljim igračima ritam igara, kao i jedan ultimativni, po svemu sudeći prilagođen manijacima koje smo nedavno mogli vidjeti kako igraju razvaljuju Stepmaniu na Awesome Games Done Quick speedrun maratonu.

I tu dolazim do jednog potencijalnog problema - skok u težini između drugog i trećeg nivoa težine bi za neke manje iskusne igrače ritam igara mogao biti prevelik zalogaj, tako da bi bilo lijepo vidjeti i neku težinu koja bi se smjestila između njih. Ali, u drugu ruku, Amplitude vas ionako tjera da konstantno poboljšavate svoje vještine i ganjate bolje pozicije na leaderboardsima, tako da ljubiteljima ritam igara to i ne bi trebao biti neki problem.

Još jedan od potencijalnih problema su i pozicije nota na početku određenih sekvenci - dok recimo budete skakali sa upravo odsvirane sekvence na basu na nešto dalju traku sa vokalima, mogli bi se zateći u situaciji da jednostavno ne vidite koja vas nota čeka na njenom početku. Samim tim, nekada ćete vrlo lako prekinuti svoj aktivni kombo i u djeliću sekunde se pozdraviti sa solidnom količinom poena koje ste mogli zaraditi. No, kada komplikovane pjesme odigrate više puta, možda ćete i zapamtiti gdje se tačno nalaze teži prelazi, za koje se onda na vrijeme možete pripremiti.

Ok, dosta priče o gameplayu - krajnje je vrijeme da kažem koju i o muzici. A ona je u novom Amplitudeu prilično dobra. Tu je 15 pjesama koje su komponovali članovi Harmonixa, kao i 15 dodatnih pjesama drugih bendova i kompozitora.

Iako bi u igri bilo lijepo vidjeti još koju pjesmu iz Necrodancera ili npr. Transistora, soundtrack novog Amplitudea je sasvim solidan.

Originalne numere su solidne i raznolike, te čine osnovu singleplayer kampanje, koja čak - koliko god to čudno zvučalo - ima i priču, u kojoj pokušavate probuditi izvjesnog pacijenta iz kome. Sa druge strane, ostatak soundtracka uključuje pjesme iz nekih drugih igara (moj favorit je svakako Crypteque (1-2) iz odličnog Crypt of the Necrodancera), kao i pjesme izvođača poput Freezepopa, Wolfguna i Komputer Kontrollera.

Na žalost fanova originala, u igri nećete pronaći nijednu pjesmu iz starog Amplitudea, ali to je bilo i za očekivati, obzirom na sve probleme sa licenciranjem muzike korištene u 13 godina staroj igri.

***

Ukoliko vam soundtrack novog Amplitudea zvuči iole privlačno, a smatrate se ljubiteljem ritam igara koji je spreman posvetiti se usavršavanju svojih vještina i ganjanju što boljih pozicija na leaderboardsima, svakako mu dajte šansu. Za sve ostale, tu je demo na američkom PS Storeu, kao i uvijek zabavni i u društvu zanimljiviji Rock Band.

http://www.amplitude-game.com/

PLUS
i dalje zabavno ganjanje nota, nekoliko odličnih pjesama (Crypteque!);

MINUS
skok u težini između drugog i trećeg nivoa težine, ponekad je teško vidjeti koja vas nota čeka na početku iduće sekvence;

SPECIFIKACIJE:
Žanr: ritam igra
Razvojni tim/izdavač: Harmonix
Platforme: PlayStation 4 (testirano), PlayStation 3